ninabosinaruba.reismee.nl

week 2

Lieve lezers,

Vandaag zit ik al weer 16 daagjes op het mooie eiland Aruba. De tijd gaat super snel voor ik het weet ben ik al weer terug in Nederland. Wat ik nu nog helemaal niet wil want ik vermaak me prima hier.

Op het werk gaat het erg goed. Woensdag had ik voor het eerst split dienst. Ik begon om 11 uur tot 3 uur. Toen had ik 4 uurtjes vrij en begon ik om 7 uur weer tot half 11. Niet echt een leuke werkdag, je bent namelijk je hele dag kwijt en dat is super jammer. Gelukkig wou me collega me even naar huis brengen. En heb ik nog even lekker bij het zwembad gezeten en gegeten met Metske.

Donderdag had ik een werkdag 09.00 tot 18.00. Ook dan ben ik de hele dag kwijt alleen kan je sávonds wel wat gezelligs doen. Vrijdag en zaterdag begon ik om 06.30 tot 15.00 dat is echt een super dienst. Je moet alleen vroeg opstaan en je kan de avond daar voor niet opstap. Maar je bent lekker vroeg klaar en heb je nog de hele middag en avond om wat leuks te doen. Dus hoop dat ik veel van deze diensten krijg.

Vrijdag was mijn eerste ochtend dienst en werd me ook alles duidelijk uitgelegd door mijn collega. Ze noemt me de hele tijd dushi en is erg lief. Kom dushi we gaan nu even lekker bakje thee doen en daar naar weer hard aan het werk. S'ochtends komen veel Amerikanen ontbijten. En is het dus even hard werken maar voor je het weet is het al 12 uur. Tussen de middag mag ik uit een grote lijst eten kiezen wat ik in de pauze wil hebben. Super de luxe allemaal en erg lekker.

Vandaag is er ook een nieuw meisje bij ons komen werken Teddy ook uit Nederland. Dus ben niet meer de nieuwste en maak ik niet alleen fouten. Nee hoor valt wel mee heb nog niks laten vallen en heb nog geen verkeerde bestelling door gegeven.

Vrijdag hebben we eindelijk onze auto gekregen, want zonder auto is het super lastig. Ik deel hem samen met Metske en Erica en het gaat prima we moeten gewoon wat op elkaar aanpassen en soms even ophalen en brengen. Super schattig blauw autootje (zelfde als oma van pake)! Haha. Alleen verkeersregels kennen ze hier niet. Gas erop en gooi hem maar ergens tussen.

Iedereen rijdt hier ook met drank op. Wij niet hoor mama! Maar er is hier geen controle en als het er is. Moet je van de politie niet een blaastest doen maar een stukje recht rijden. Of ze vragen woon je dicht bij? Zo ja dan mag je doorrijden en anders moet iemand anders rijden. Super raar en gevaarlijk ook rijden de meeste auto's met groot licht op omdat er weinig lantaarnpalen staan.

We moeten gewoon goed opletten en voorzichtig zijn maar dat doen we zeker! Ik heb vandaag lekker een dagje vrij en morgen ook. We zullen straks even naar het strand even bijkleuren en vanavond gaan we weer naar Mooba. Dat is helemaal leuk op zondag avond. Muziek op het strand en iedereen gaat er ook heen.

Maandag gaan we naar baby beach schijnt het mooiste strand van Aruba te zijn. Witte stranden en helder blauw water met allemaal visjes erin die naar je toe komen. Over dieren gesproken er zitten hier super veel salamander blauwe en groene. Ze lopen gewoon voor je voeten en eten de mugjes op. En dat moet ook wel want we worden hier lek geprikt door die rot mugjes erg vervelend.

Nou ik zal lekker naar het strand toe, sorry dat ik jullie jaloers maak maar ben er echt even aan toe naar veel werken. Foto's volgen van het mooie strand.

Dikke tut en een zonnige groet uit one happy eiland!

Reacties

Reacties

mam

lieve nina wat weer een leuk verhaal.Ik ben echt jaloers hoor.Als ik dat auto verhaal lees , denk ik bij mij zelf: goed dat ik niet alles weet en zie. haha
Doe voorzichtig.Geniet maar lekker van je vrije dagen en niet te bruin worden hoor.
Heel veel lief en knuffels, je moekje. xxxxxxxxxxxxx

hil

Hoi Nina, ja ik heb vanochtend je verhaal ook gelezen, zal wel tegelijk geweest zijn met je mams.( wisten we niet)Nou alle mogelijke diensten heb je al gehad zie ik al,voorkeur vroeg op staan, nou lieffie dat had ik niet gedacht, jij lang slaper.maar dan kan je later dan nog wel wat bruinen aan het prachtige strand daar.Heb hier gisteren ook even van de zon mogen genieten achterhuis ( geen voetjes in het zand).Nou lief je went al aardig daar ,goed zo, en we blijven je verhaaltjes lezen. nou tot de volgende keer.Dikke kus Hil

Fje

Fijn te horen dat je het daar naar je zin hebt...
En denk dat de variatie in de dienst tijd ook leuk is, zoals je vertelde zijn de Amerikanen vroege vogels,zo zie je de variëteit van de bezoekers ook eens.
Dushi betekent liefje, zowel mannen als vrouwen gebruiken dat te pas en te onpas, net als in Suriname.
Lache met dat autorijden daar, weet je wel hoe ze daar hun rijbewijs halen?. kan je vooruit,kan je achteruit dan heb je je papiertje al te pakken!!
Ben benieuwd naar de foto's van baby beach..al zijn de foto's van dit strand ook toppp.
Lekker genieten daar...en no spang,me spang me ploff.
oftewel relax,die Arubanen zijn ook zo traag als poppestront.


kusssssssssssss Fje

www.ninabosinarubareismee.nl.n

na veel moeite heeft je oma het toch gevonden om jou even te schrijven.ik heb je verhaal gelezen en vond het ergleuk.op dit moment moet ik veel pijn lijden.nieuw gebit en een nieuwe bril.dus van twee kanten pijn.pake is vandaag narr de hiswamet anne.de hart.gr.vanoma en pake en geniet maar lekker op aruba.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!