ninabosinaruba.reismee.nl

1ste werkdag

Lieve lezers,

Gister begon dan me eerste werkdag, ik moest om 1 uur beginnen.

Ik was zo zenuwachtig, en had er echt geen zin in. Het liefst pakte ik het eerste vliegtuig weer naar huis. Je weet niet wat ze van je verwachten en de eerste stap naar binnen vond ik dood eng.

Maargoed het moest toch, gelukkig viel het allemaal mee. Donderdag was ik er al even geweest met Metske en met Juliette. Dus had al een paar collega's ontmoet. Ik werd vriendelijk ontvangen door Jolijn en die stelde me voor aan de manager Menno. Super aardige man, waar maakte ik me druk om dacht ik. Ik kreeg een werkblouse en 2 witte schorten.

Volgens mij dacht Menno dat ik een stevige meid was want kreeg echt een grote blouse. Wat bij mij op de knieën hing. En bij de mouwen kon er zo een knuffel tussen. Maargoed donderdag zou die een kleinere voor mij regelen.
Ik werd aan iedereen voorgesteld zowel in de bediening als in de keuken. Super aardig personeel, in de keuken staan allemaal soorten generaties. En in de bediening staan voornamelijk Nederlanders en een paar Engelsen.

Veel informatie kreeg ik waar ik nu al weer de helft van ben vergeten. Ik werd gekoppeld aan Jolijn die mij uitleg ging geven over de tafel indeling en de soorten gasten die er komen. Er komen veel Amerikanen en daar moet je anders mee omgaan. Amerikanen willen graag snel eten en snel weer weg. Dus als 1 Amerikaan is uitgegeten moet je gelijk het bord er bij weg halen. Terwijl de rest nog aan het eten is, bij Nederlanders is dat natuurlijk heel raar en asociaal. Amerikanen gaan altijd een praatje met je maken en willen dan alles van je weten. Jolijn zei al vertel maar gewoon onzin hoe meer dingen je verteld hoe leuker ze het vinden. En hoe meer tip (fooi) je krijgt. De meeste Arubanen leven hier van hun tip. Het is meestal 10% wat ze geven.

Om 6 uur gingen we eten en om een uur of 7 werd het wat drukker. Ik moest drankjes naar de tafels brengen en soms eten zodat ik weet wat we serveren. Ik moest met erg leuke mensen werken. En natuurlijk moesten ze me even uittesten. Ik kreeg van mijn collega een aansteker en zei vervolgens nu mag je de kaarsjes even aansteken. Ik had het al door want ik had al gezien dat het kaarsjes waren op batterij. Dus was al door de eerste sessie geslaagd haha. Ook de manager zat wat dingen te proberen. Ik vroeg aan hem als ze de as van de asbakken in de prullenbak gooien of in een aparte bak. Toen vroeg die vervolgens hoeveel sigaretten zitten erin? Ik zo 2 hoezo? Nou want als je 3 sigaretten er in hebt zitten dan ben je al te laat. Haha super gemeen.

Het is een super groot restaurant waar je veel moet lopen, ik voelde het ook echt in me benen en was blij dat ik om 10 uur klaar was. Ben bang dat ik het erg zwaar ga krijgen want het zijn lange dagen.

Vandaag moet ik om 2 uur beginnen tot 11 uur en ben ik woensdag lekker vrij. Jullie horen snel weer wat van mij.

Dikke tut ut Aruba.

Reacties

Reacties

Nynke

Goed bezig Nina!! Woensdg weer lekker bakken
Op het strand dus! Dikke tut nyn

sjoukje

leuke verhalen, en ik hoor ook van je moeder dat het wel lange dagen zijn.. zet m op en de groetjes van mij.

Grytsje

He Nina, hebben net even je verhalen gelezen, leuk!
Zo te horen en te zien heb je het daar wel naar je zin en komt het helemaal goed op Aruba. Heerlijk weer, leuke mensen wat wil je nog meer......
Veel plezier en groetjes Henk en Grytsje.

oma en pake

lieve nien. vanmiddag is je moeder bij mij geweest en ze heeft een poging gedaan om mij te leren wat ik moet doen om met juou te schrijven. vanmiddag snapte ik het goed,maar vanavond vind ik het wel moeilijk maar ik doe mijn best om wat vaker te schrijven en dan leert het vanzelf. gr.v.oma en pake

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!